Wymagane dokumenty
- wypełniony druk „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”
-  dowód osobisty,
- pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa

 

Wymagane opłaty
 
Od czynności materialno-technicznej (wymeldowania) nie pobiera się opłaty.
Wydanie na wniosek zaświadczenia potwierdzającego wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub z miejsca pobytu czasowego – opłata skarbowa w wysokości 17 zł.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie (zwolnienie z opłaty dotyczy udzielenia pełnomocnictwa małżonkowi, rodzeństwu, wstępnym oraz zstępnym).


Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Niezwłocznie

Jednostka odpowiedzialna
Urząd Gminy Grudziądz
Pokój nr 9 parter

Tel. 056-45-111-14

Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego

Uwagi

Wymeldowania  można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego sie pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 ustawy KPA po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego. Za osobę niepełnoletnią obowiązek meldunkowy wykonują jej przedstawiciele ustawowi lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę.
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego


Załączniki:

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego
Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego