EGZEKUCJA NALEŻNOŚCI 
Z TYTUŁU OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI 
  
TERMINY PŁATNOŚCI 

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest opłatą miesięczną, gdzie termin płatności za dany miesiąc został ustalony do 15 dnia miesiąca następnego, np. opłata za czerwiec płatna jest do 15 lipca.
  
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE 

1. Jeżeli na koniec danego kwartału na koncie płatnika istnieje zaległość, wysyłane  jest upomnienie wzywające do zapłaty zaległości w terminie 7 dni od dnia otrzymania upomnienia z zagrożeniem skierowania sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego. Koszt upomnienia wynosi 11,60 zł i obciąża płatnika. 
3. Jeżeli po upływie terminu określonego w upomnieniu płatnik nie zapłacił zaległości, wystawiany jest tytuł wykonawczy i przekazywany do Naczelnika Urzędu Skarbowego w celu przymusowego ściągnięcia należności w trybie egzekucji administracyjnej. 
4. W trakcie administracyjnego postępowania egzekucyjnego powstają koszty egzekucyjne na rzecz organu egzekucyjnego – Naczelnika Urzędu Skarbowego.
  
PODSTAWA PRAWNA 

- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), 
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.), 
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2016 r., poz. 599 ze zm.).