EGZEKUCJA NALEŻNOŚCI 
Z TYTUŁU OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI 
  
TERMINY PŁATNOŚCI 

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest opłatą miesięczną, gdzie termin płatności za dany miesiąc został ustalony do 15 dnia miesiąca następnego, np. opłata za czerwiec płatna jest do 15 lipca.
  
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE 

1. Jeżeli na koncie płatnika istnieje zaległość, wysyłane  jest upomnienie wzywające do zapłaty zaległości w terminie 7 dni od dnia otrzymania upomnienia z zagrożeniem skierowania sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego. Koszt upomnienia wynosi 16,00 zł i obciąża płatnika. 
3. Jeżeli po upływie terminu określonego w upomnieniu płatnik nie zapłacił zaległości, wystawiany jest tytuł wykonawczy w celu przymusowego ściągnięcia należności w trybie egzekucji administracyjnej. 
4. W trakcie administracyjnego postępowania egzekucyjnego powstają koszty egzekucyjne.
  
PODSTAWA PRAWNA 

- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r., poz. 1297 ze zm.), 
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.), 
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2022 r., poz. 479 ze zm.).