W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Grudziądz

ul. Wybickiego 38

86-300 Grudziądz

tel. (+48 56) 451 11 11 (centrala)
fax: (+48 56) 451 11 32

 

e-mail: ug@grudziadz.ug.gov.pl

 

EPUAP: j6026xurfs

Adresy Elektronicznej Skrzynki podawczej:

j6026xurfs/skrytka

j6026xurfs/SkrytkaESP

 

NIP: 876-23-13-291
REGON: 871118626
TERYT: 0406012

Raport o stanie gminy za rok 2018

Raport o stanie Gminy Grudziądz opracowano w związku z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506), wprowadzony nowelizacją ustawy w 2018 r., który nakłada na Wójta Gminy obowiązek, przygotowania raportu za rok poprzedni i przedstawienia go do 31 maja Radzie Gminy. Raport podsumowuje działalność samorządu gminnego w roku poprzednim.
„Art.  28aa.  [Raport o stanie gminy] 
1. Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.
2. Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
3. Rada gminy może określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu.
4. Rada gminy rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
5. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.
6. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
7. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:
1)w gminie do 20 000 mieszkańców - co najmniej 20 osób;
2)w gminie powyżej 20 000 mieszkańców - co najmniej 50 osób.
8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
9. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu wójtowi wotum zaufania rada gminy podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy. Niepodjęcie uchwały o udzieleniu wójtowi wotum zaufania jest równoznaczne z podjęciem uchwały o nieudzieleniu wójtowi wotum zaufania.
10. W przypadku nieudzielenia wójtowi wotum zaufania w dwóch kolejnych latach rada gminy może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania wójta. Przepisy art. 28a ust. 3 i 5 stosuje się odpowiednio.”
 
Zakres opracowanego dokumentu obejmuje przede wszystkim analizę zasobów gminy wg stanu na koniec roku, którego raport dotyczy oraz sytuację finansową gminy, a także realizację polityk, programów, strategii i uchwał rady gminy.
Informacje zawarte w niniejszym dokumencie posłużą mieszkańcom Gminy Grudziądz do zwiększenia wiedzy na temat funkcjonowania samorządu, a także staną się podstawą do prowadzenia dialogu na temat przyszłości gminy.

 
Zarządzenie Pobierz
Raport o stanie Gminy Grudziądz za rok 2018 Pobierz
 

Informujemy, że Sesja Rady Gminy Grudziądz, na której zostanie przedstawiony przez Wójta Raport o stanie Gminy Grudziądz za rok 2018 odbędzie się 26 czerwca 2019 r. o godz. 10.00 w sali 213 Urzędu Gminy Grudziądz (II piętro), przy ul. Wybickiego 38, 86-300 Grudziądz.

Załączniki

Pobierz pdf, 150 kB
Pobierz pdf, 2.73 MB

Powiadom znajomego