Konkurs na stanowisko dyrektora
Wójt Gminy Grudziądz
ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora
Szkoły Podstawowej w Wielkim Wełczu.
1. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania następujące wymagania :
1/ posiada stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego
zgodnie z art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty / Dz. U. 2004 r.
Nr 256 , poz.2572 z późn. zm. / ;
2/ zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003 r. w
sprawie wymagań , jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora
oraz inne stanowiska kierownicze w poszczególnych typach szkół i placówek / Dz.U. Nr 89
poz. 826 z późn. zm./ ;
a/ posiada ukończone studia wyższe magisterskie i posiada przygotowanie pedagogicznej
oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole zgodnie z
z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 10 września 2002 r. w sprawie
szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli / Dz. U. Nr 155, poz. 1288 z poźn.zm
b/ posiada ukończone studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania lub
kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą , prowadzony zgodnie z przepisami
w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli,
c/ posiada co najmniej 5 – letni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub
5 – letni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego,
d/ w okresie 5 lat bezpośrednio przed powierzeniem stanowiska dyrektora uzyskał co
najmniej dobrą ocenę pracy w szkole , a w przypadku nauczyciela akademickiego
pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich 4 lat pracy w szkole wyższej,albo w okresie
roku bezpośrednio przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora uzyskał
pozytywną ocenę dorobku zawodowego,
e/ posiada zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania
pracy na stanowisku kierowniczym ,
f/ nie była karana karą dyscyplinarną o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia
1982 r. - Karta Nauczyciela oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie dyscyplinarne,
g/ nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niej
postępowanie karne,
h/ nie była karana zakazem pełnienia funkcji kierowniczych, związanych z dysponowaniem
środkami publicznymi o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r.
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
2. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju szkoły lub placówki;
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy pedagogicznej ;
3) akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego wykształcenia ;
4) dyplom ukończenia studiów wyższych oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy, wykształcenia ;
5) dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo zaświadczenie o ukończeniu kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
6) ocenę pracy, o której mowa w § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora;
7) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
8) oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn.zm.), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
9) oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
10) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych / Dz.U. 2005 r. Nr 14 poz. 114 z późn. zm. /;
11) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 i Nr 153, poz. 1271) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora;
3. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym
i dopiskiem "Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Wielkim Wełczu"
w terminie do dnia 03.12.2007r.na adres :
Urząd Gminy Grudziądz, ul. Wybickiego 38 , 86-300 Grudziądz.
Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez:
Wójta Gminy Grudziądz .
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.