W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Grudziądz

ul. Wybickiego 38

86-300 Grudziądz

tel. (+48 56) 451 11 11 (centrala)
fax: (+48 56) 451 11 32

 

e-mail: ug@grudziadz.ug.gov.pl

 

EPUAP: j6026xurfs

Adresy Elektronicznej Skrzynki podawczej:

j6026xurfs/skrytka

j6026xurfs/SkrytkaESP

 

NIP: 876-23-13-291
REGON: 871118626
TERYT: 0406012

Przetarg nieograniczony

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Grudziądz
Status zamówienia rozstrzygnięte
Nr sprawy PLF.271.10.2013
Zamawiający Gmina Grudziądz
Tryb zamówienia przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia powyżej 200 tys. euro
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
Przedsiębiorstwo Usług Miejskich PUM Sp. z o. o. 86-300 Grudziądz Cegielniana 4 Cena oferty - 2 428 799.90 zł Uzasadnienie wyboru: Oferta poprawna pod względem formalnym i merytorycznym oraz zawiera najniższą cenę.
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych
z terenu Gminy Grudziądz

Numer ogłoszenia w BZP: 164018 - 2013 z 24.04.2013
Numer ogłoszenia w Dz. U. UE:
2013/S 080-135118
data przekazania do publikacji: 22.04.2013
data opublikowania: 24.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Grudziądz , ul. Wybickiego 38, 86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 4511111, faks 056 4511132.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.grudziadz.ug.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Grudziądz.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości (zamieszkałych i niezamieszkałych) na terenie Gminy Grudziądz wraz z dostarczeniem urządzeń do gromadzenia odpadów. 1.Gmina Grudziądz zajmuje powierzchnię 16.548 ha wg stanu na dzień 31.12.2012 r. 2.Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy Grudziądz wynosi 11.821 osób wg stanu na dzień 31.12.2012 r. Liczba osób zameldowanych nie jest równoznaczna z ilością osób zamieszkałych. W trakcie trwania zamówienia przewiduje się zmianę ilości gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o około 5 proc. Wykaz ilościowy budynków mieszkalnych i mieszkańców stanowi załącznik nr 11 do SIWZ. (wg stanu na dzień 08.04.2013 r.) 3.Szacuje się, że na terenie gminy Grudziądz jest około 2870 budynków mieszkalnych, w około 2543 nieruchomościach zameldowani są mieszkańcy. Na terenie Gminy prowadzonych jest około 550 działalności gospodarczych. Ponadto na terenie gminy znajduje się około 32 nieruchomości użyteczności publicznej, w tym: 9 Szkół (od 01 września 2013 r. zlikwidowana będzie Szkoła Podstawowa w Wielkim Wełczu) i 2 Przedszkola (Mały Rudnik, Nowa Wieś), 1 oddział zerowy w Wałdowie Szlacheckim, 11 świetlic wiejskich (Gogolin, Stary Folwark, Grabowiec, Węgrowo, Zakurzewo, Świerkocin, Sosnówka, Skarszewy, Parski, Turznice, Rozgarty), 5 budynków OSP (Piaski, Dusocin, Wlk. Wełcz, Szynych), Gminny Ośrodek Kultury w Małym Rudniku, w którym znajduje się siedziba OSP Ruda, 3 Ośrodki Zdrowia (Mokre, Piaski, Mały Rudnik). 4.Na terenie gminy Grudziądz znajdują się ponadto: a)Ośrodek Wypoczynkowy DELFIN - działalność sezonowa, ilość miejsc noclegowych - około 62. b)4 Rodzinne Ogrody Działkowe w miejscowościach: Biały Bór -1000-lecia Agromet Unia - 93 działki, Pieńki Królewskie - Ustronie - 34 działki, Kobylanka -Nad Strugą - 46 działek oraz Konwalia - 14 działek. c)5 czynnych cmentarzy: Mokre - około 450 kwater, Nowa Wieś około 2000 kwater, Szynych około 400 kwater, Turznice około 416 kwater, Wielki Wełcz około 50 kwater. d) Pojemniki ogólnodostępne do segregacji (dzwony) o poj. 1,5 m3 -101 szt., w tym 50 szt. do szkła i 51 szt. do plastiku. Zestawienie pojemników ogólnodostępnych do segregacji odpadów stanowi załącznik nr 12 do SIWZ. 5.Dane przyjęte do opisu przedmiotu zamówienia są danymi szacunkowymi, pozyskanymi przez Zamawiającego i obliczonymi na podstawie informacji pozyskanych z ewidencji ludności, oraz referatu podatków i działalności gospodarczej. 6.Z terenu gminy Grudziądz w 2012 r. zostały odebrane następujące ilości odpadów (w Mg): a)Kod odpadu 20 03 01 - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 2.137,1 b)Kod odpadu 20 03 07 - odpady wielkogabarytowe - 0,5 c)Kod odpadu 20 01 08 - odpady kuchenne ulegające biodegradacji - 121,1 d)Kod odpadu 20 02 01 - odpady ulegające biodegradacji - 12,9 e)Kod odpadu 20 01 39 - tworzywa sztuczne - 23,4 f)Kod odpadu 20 01 02 - szkło - 64,6 g)Kod odpadu 15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych - 33,00 h)Kod odpadu 15 01 07 - opakowania ze szkła - 133,7 i)Kod odpadu 20 01 01 - papier i tektura - 0,3 j)Kod odpadu 15 01 01 - opakowania z papieru i tektury - 14,6 RAZEM : 2.541,20 Mg Odbiorem odpadów w 2012 r. zostało objętych 1950 właścicieli nieruchomości. 7.Rodzaje odbieranych opadów objętych przedmiotem zamówienia: a)niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne b)tworzywa sztuczne c)szkło d)odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji i odpady zielone e)przeterminowane leki f)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny g)meble i odpady wielkogabarytowe Gospodarka pozostałymi odpadami komunalnymi nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będzie na zasadach zorganizowanego przez Gminę Grudziądz Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. 8.Częstotliwości odbioru odpadów: a)niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - co tydzień, b)szkło - co 8 tygodni c)tworzywa sztuczne - co 4 tygodnie d)odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji i odpady zielone (od 1 maja do 31 października co 2 tygodnie, w okresie od 1 listopada do 30 kwietnia - co 4 tygodnie). e)przeterminowane leki -w wyznaczonych aptekach (Mały Rudnik 33a) - w godzinach ich pracy (pojemnik na przeterminowane leki zapewnia Wykonawca, a ich odbiór następować będzie w miarę potrzeb, na zgłoszenie Zamawiającego niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych), f)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 2 razy do roku z terenów nieruchomości, odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą szczegółowych terminach. g)meble i odpady wielkogabarytowe -2 razy do roku z terenów nieruchomości, odbiór mebli i odpadów wielkogabarytowych będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą szczegółowych terminach. h)odpady selektywnie zbierane z pojemników typu dzwon (pojemność 1,5 m3): szkło - (od 1 maja do 31 października co 4 tygodnie, w okresie od 1 listopada do 30 kwietnia - co 8 tygodni), plastik - (od 1 maja do 31 października co 2 tygodnie, w okresie od 1 listopada do 30 kwietnia - co 4 tygodnie). 9.Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi. 10.Wykonawca zapewni urządzenia do gromadzenia odpadów. Cena ofertowa obejmuje dostarczenie i dzierżawę pojemników oraz utrzymanie ich w należytym standardzie sanitarnym (mycie 2 razy w roku). 11.W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie urządzenia, zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Dostarczenie i ustawienie pojemników na teren wskazanych nieruchomości nastąpi w ciągu 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości lub pojemności pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. 12.Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania odpadów znajdujących się obok urządzeń do gromadzenia odpadów. 13.Urządzenia przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj gromadzonych w nich odpadów: - w przypadku pojemników przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych - oznaczenie nieruchomości, dla której zostały ustawione, - w przypadku pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów - oznaczenie nieruchomości, dla której zostały ustawione oraz informację o rodzaju frakcji odpadów komunalnych, które należy w nich umieszczać oraz których umieszczanie jest zakazane (wraz ze wskazaniem, że odpady nie mogą być zanieczyszczone). Pojemniki muszą odpowiadać pojemnościom ustalonym w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Grudziądz oraz kolorystyce określonej w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 25 października 2005 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2005 r. Nr 219, poz. 1858). 14. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kolorowego kalendarza z harmonogramami odbioru odpadów w terminie 2 tygodni od podpisania umowy w formie papierowej i elektronicznej. Harmonogram dla - niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych musi zawierać wskazanie konkretnego dnia tygodnia na jaki przypadać będzie odbiór w poszczególnych miejscowościach wraz z numerami nieruchomości objętych tym harmonogramem. Harmonogram dla selektywnie zbieranych frakcji odpadów zawierać musi wskazanie konkretnej daty odbioru w poszczególnych miejscowościach wraz z numerami nieruchomości objętych tym harmonogramem. Ponadto harmonogram powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów poszczególnych rodzajów. W harmonogramie należy określić konkretne daty odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz mebli i odpadów wielkogabarytowych w porozumieniu z Zamawiającym. Harmonogram ten zawierać będzie także informacje o miejscowościach wraz z numerami nieruchomości objętych konkretną datą określoną w harmonogramie. W harmonogramie należy także wskazać terminy mycia i dezynfekcji pojemników w poszczególnych miejscowościach wraz z numerami nieruchomości (2 razy w roku). Jeżeli na dzień odbioru odpadów przypada dzień świąteczny lub ustawowo wolny od pracy, Wykonawca wskaże w harmonogramie inny dzień odbioru. Zamawiający ma obowiązek odbierać odpady od właścicieli nieruchomości nie zakłócając spokoju mieszkańców w dni robocze od poniedziałku do piątku z wyłączeniem godzin od 22:00 do 6:00. Harmonogram podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 15.Wykonawca zobowiązany będzie zgodnie z wykazem właścicieli nieruchomości, przekazanym przez Zamawiającego do świadczenia usług polegających na myciu i dezynfekcji urządzeń (pojemników) 2 razy w roku. 16.W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne. 17.Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy urządzenia, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dokonania jego naprawy bądź wymiany na swój koszt. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia pojemnika z winy mieszkańca Wykonawca ma obowiązek niezwłocznego doposażenia nieruchomości w pojemnik oraz poinformowania o tym fakcie Zamawiającego poprzez wykonanie dokumentacji fotograficznej zniszczonego pojemnika i dołączenie jej do protokołu. Z protokołu musi jednoznacznie wynikać jakiej nieruchomości dotyczy dane zdarzenie, o jakiej godzinie i w jakim dniu zostały zaobserwowane nieprawidłowości. 18.Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę lub podwykonawców odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 19.Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną z nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. Należy także uznać, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów w przypadku, gdy zanieczyszczone są odpady surowcowe lub gdy w odpadach zmieszanych (pozostałych) znajdą się zbyt duże ilości odpadów, które powinny być uznane za odpady podlegające segregacji. 20. W związku z możliwością wystąpienia ograniczeń tonażowych i architektonicznych terenu Wykonawca powinien dokonać wizji w terenie, w celu dokładnego określenia możliwości dojazdu do nieruchomości. 21. Zalecane jest aby Wykonawca dokonał wizji na terenie realizacji zamówienia jako czynność pomocniczą przy przygotowaniu oferty. Zamawiający nie pokrywa kosztów z tym związanych.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Grudziądz, do 20% wartości zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.12.00-4, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 45 000.00 PLN (słownie: czterdzieści pięć tysięcy 00/100 PLN). Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2013-06-03 do godz. 10:00.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych oświadczeń/dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych oświadczeń/dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych oświadczeń/dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych oświadczeń/dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych oświadczeń/dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Zaświadczenie w odniesieniu do osób, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy - Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 2. Formularz ofertowy - załącznik nr 3 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień umowy może nastąpić w następujących przypadkach: a: zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości, zmiany częstotliwości odbioru odpadów, zmiany lokalizacji pojemników, zmiany pojemności pojemników, b: zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy (w tym ustawowa zmiana podatku VAT), c: na skutek wystąpienia sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a zmiany są niezbędne do prawidłowego lub terminowego wykonania zamówienia, d: gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego. Zmiany umowy, o których mowa w pkt. c wymagają sporządzenia aneksu pod rygorem nieważności i będą możliwe w terminie jednego miesiąca od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniającej taką zmianę

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grudziadz.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Grudziądz, ul. Wybickiego 38, 86-300 Grudziądz, p.202, 104.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Grudziądz, ul. Wybickiego 38, 86-300 Grudziądz, p.102.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


Ogłoszenie o zamówieniu opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej

SIWZ + załączniki

Odpowiedź na zapytanie nr 1

Informacja z otwarcia ofert

Wyniki postępowania

Załączniki

Powiadom znajomego