przetarg nieograniczony
Wersja strony w formacie XMLZamówienie na | Dostawa i montaż materiałów do modernizacji drogi dojazdowej do gruntów rolnych o nawierzchni betonowej o długości 0,239 km i tłuczniowej o długości 0,561 km - droga gminna nr 40161C w miejscowości Gogolin |
---|---|
Status zamówienia | unieważnione |
Nr sprawy | PLF.271.16.2014 |
Zamawiający | Gmina Grudziądz |
Tryb zamówienia | przetarg nieograniczony |
Wartość zamówienia | poniżej 30.000 euro |
Termin składania ofert |
Numer ogłoszenia: 201848 - 2014; data zamieszczenia: 13.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Grudziądz , ul. Wybickiego 38, 86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 4511111, faks 056 4511132.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.grudziadz.ug.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa i montaż materiałów do modernizacji drogi dojazdowej do gruntów rolnych o nawierzchni betonowej o długości 0,239 km i tłuczniowej o długości 0,561 km - droga gminna nr 40161C w miejscowości Gogolin.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie materiałów budowlanych do miejscowości Gogolin, a następnie ich zamontowanie we wskazane przez Zamawiającego miejsce. Obszar ten zlokalizowany jest pomiędzy skrzyżowaniem z drogą powiatową Nr 1622C relacji Chełmno -Sztynwag, a miejscem w km 0+800 km. Początek kilometrażu (km 0+000) znajduje się na przecięciu osi drogi gminnej, z osią drogi powiatowej. Koniec zakresu dostawy znajduje się w km 0+800 - jest to odcinek drogi znajdujący się w terenie równinnym. Zakres dostawy uwzględnia różne typy nawierzchni drogowej. Nawierzchnie z płyt drogowych o min. grubości 15 cm ułożonych na podsypce cementowo-piaskowej w km od 0+041 do km 0+280 oraz nawierzchnia wykonana z kruszyw betonowych o zmiennej granulacji od 0,31 do 0,63 mm ułożonych na podsypce. Jezdnia o zmiennej szerokości 3,0 do 3,5 mm. Podstawowe parametry istniejącej drogi do uwzględnienia przy montażu materiałów: -odcinek prosty, dł. 41,0 m, szer. jezdni 3,5m, przekrój poprzeczny jednostronny 2,0%, -odcinek prosty, dł. 40,0 m, szer. jezdni 3,5m, przekrój poprzeczny jednostronny 2,0%, -odcinek prosty, dł. 39,0 m, szer. jezdni 3,5m, przekrój poprzeczny jednostronny 2,0%, -odcinek prosty, dł. 64,0 m, szer. jezdni 3,5m, przekrój poprzeczny daszkowy, -odcinek prosty, dł. 96,0 m, szer. jezdni 3,5m, przekrój poprzeczny daszkowy, -odcinek prosty, dł. 50,0 m, szer. jezdni 3,0m, przekrój poprzeczny daszkowy, -odcinek prosty, dł. 470,0 m, szer. jezdni 3,0m, przekrój poprzeczny daszkowy, Na istniejących łukach poziomych przekrój poprzeczny jednostronny o nachyleniu 2%. Na 122 metrze lewej strony jezdni uwzględnić istniejący zjazd gospodarczy szer. od 4,0 do 5,0m , skosy zjazdowe 1 : 1. Na całej długości nawierzchnia zjazdów wykonana z kruszywa ceglano-betonowego o minimalnej grubości warstwy 20 cm i przekroju poprzecznym jak dla nawierzchni drogowej. Droga gminna - W zależności od uwarunkowań terenowych zaplanowano wykonanie nawierzchni jezdni z: 1. Kruszyw betonowych o minimalnej grubości po zagęszczeniu 15 cm ułożonych na warstwie odsączającej o grubości 15 cm po zagęszczeniu. Na odcinku od 0+000 do 0+041 - w terenie równinnym, 2. Płyt drogowych betonowych sześciokątnych ułożonych na podsypce cementowo piaskowej o minimalnej grubości 15 cm na odcinku od 0+041 do 0,120 i od 0+1 84 do 0+280 - pochylenie podłużne, 3. Płyt drogowych istniejących poprzez naprawę i oczyszczenie nawierzchni z istniejących betonowych płyt drogowych o powierzchni całkowitej 100 m2 na odcinku drogi od 0+120 do 0+184- pochylenie podłużne, 4. Kruszyw betonowych o minimalnej grubości po zagęszczeniu 15 cm ułożonych na warstwie odsączającej o grubości 15 cm po zagęszczeniu. Na odcinku od 0+280 do 0+800- w terenie równinnym Od km 0+184 do 0+280 konstrukcja jezdni obramowana jednostronnie ściekiem z elementów betonowych typu trójkątnego. Odprowadzenie wód opadowych Na większości odcinka zaplanowano powierzchniowy spływ wód opadowych spadkami poprzecznymi w kierunku rowów przydrożnych lub ścieków trójkątnych . W km 0+161 - 0+165,0 zaplanowano oczyszczenie istniejącego przepustu drogowego z namułów o grubości powyżej 10 cm oraz wykonanie dwóch przyczółków betonowych. Drzewostan i zieleń Istnieje konieczność wycinki 30 drzew. Należy usunąć przerośniętą i niepielęgnowaną darninę znajdującą się w granicach pasa drogowego. Po wyprofilowaniu poboczy i skarp - obsiać je trawą. Organizacja ruchu W trakcie wykonywania prac istniejące oznakowanie należy zabezpieczyć przed uszkodzeniem. Po wykonaniu prac należy skorygować, lokalizację i wysokość znaków, dopasowując je zgodnie z przepisami , do nowych warunków. Zestawienie materiałów: 1. Cement portlandzki, zwykły bez dodatków CEM II/A 32,5, 32,5B - 1,055 t 2. Miał kamienny łamany (kruszony) 0-4,0 mm - 12,155 t 3. Piasek do nawierzchni drogowych - 157,855 m3 4. Płyty drogowe betonowe - prefabrykowane 3x1,5 x0,15 m - 180 m2 5. Płyty ściekowe grubości 20 cm - tryb trójkątny - 309 szt. 6. Tłuczeń kamienny niesortowany - 270,3 t 7. Zaprawa cementowa M-7 - 0,9 m3.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Dostawa i montaż materiałów do modernizacji drogi dojazdowej do gruntów rolnych o nawierzchni betonowej o długości 0,239 km i tłuczniowej o długości 0,561 km - droga gminna nr 40161C w miejscowości Gogolin do 20% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.11.30.00-5, 14.21.22.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.08.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 1 500,00 PLN (słownie: jeden tysiąc pięćset 00/100 PLN). Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2014-06-30 do godz. 10:00
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie OC na kwotę minimum 100.000,00 zł. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wzór oferty, Wykaz części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Przewiduje się możliwość zmiany umowy w zakresie: 1) wynikającym ze zmian przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 2) terminu zakończenia inwestycji z uwagi na: a) siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od Wykonawcy, i których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, b) przeszkody, utrudnienia spowodowane przez osoby trzecie, c) opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez Inwestora. 3) wysokości wynagrodzenia z uwagi na: a) zwiększony zakres robót - roboty uzupełniające, b) zrezygnowanie z części robót, c) ustawowej zmiany stawki podatku VAT. 4) w przypadku zmiany okoliczności związanych z podwykonawstwem - w szczególności w przypadku zmiany podwykonawców, zrezygnowania z podwykonawców lub powierzenia części zamówienia podwykonawcom. Wszelkie zmiany umowy wymagają obustronnej akceptacji na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności takiej zmiany
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grudziadz.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Grudziądz, ul. Wybickiego 38, 86-300 Grudziądz, p. 104.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Grudziądz, ul. Wybickiego 38, 86-300 Grudziądz, p. 102.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie