W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Grudziądz

ul. Wybickiego 38

86-300 Grudziądz

tel. (+48 56) 451 11 11 (centrala)
fax: (+48 56) 451 11 32

 

e-mail: ug@grudziadz.ug.gov.pl

 

EPUAP: j6026xurfs

Adresy Elektronicznej Skrzynki podawczej:

j6026xurfs/skrytka

j6026xurfs/SkrytkaESP

 

NIP: 876-23-13-291
REGON: 871118626
TERYT: 0406012

XXVII/163/2005

Szczegóły
jakiego organu RADY GMINY W GRUDZIĄDZU
z dnia
w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy na cele publiczne podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) - art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 89, poz. 1851 oraz z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703).
status uchwały obowiązująca

 

 

 

 

 

 

Rada Gminy w Grudziądzu

uchwala co następuje

 

 

 

§ 1

 

Niniejsza uchwała reguluje:

1) tryb postępowania o udzielaniu dotacji,

2) sposób rozliczenia dotacji,

3) sposób kontroli wykonania zadania,

4) sposób zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i

    jej rozliczeniu.

 

 

§ 2

 

1. Podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i

    niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymać z budżetu

    gminy dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań

    związanych z zaspokojeniem zbiorowych potrzeb mieszkańców

    gminy Grudziądz.

2. Dotacje z budżetu gminy mogą być udzielane na cele publiczne

    związane z realizacją zadań gminy innych niż przewidziane ustawą

    z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i

    o wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.).

 

 

§ 3

 

Zlecanie realizacji zadań publicznych określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. Nr 96 poz. 873) i udzieleni dotacji następuje na zasadach określonych w tej ustawie.

 

 

§ 4

 

Środki pieniężne przeznaczone na dotacje na finansowanie celów publicznych związanych z realizacją zadań związanych z zaspokojeniem zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy Grudziądz przez podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku określone są na dany rok w uchwale budżetowej, a do czasu uchwalenia budżetu w projekcie uchwały budżetowej.

 

 

§ 5

 

Dotacje nie będą udzielane:
1) na refundację kosztów poniesionych przez złożeniem

    kompletnego wniosku o dotację,
2) podmiotom, które nie rozliczyły się z gminą z dotacji udzielonych

    w trybie niniejszej uchwały.

 

 

§ 6

 

1. Podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i

    niedziałające w celu osiągnięcia zysku, ubiegające się o dotacje z

    budżetu gminy składają pisemne wnioski do Wójta Gminy w

    terminie do 31 sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy.

2. W uzasadnionych przypadkach Wójt Gminy może zdecydować o

    przyjęciu wniosku złożonego po tym terminie.

 

 

§ 7

 

1. Wniosek o przyznanie dotacji na realizację określonego zadania

    publicznego powinien zawierać:
1) nazwę i adres siedziby wnioskodawcy,
2) rodzaj i wartość zadania,
3) specyfikację kosztów realizacji zadania,
4) termin realizacji zadania publicznego,
5) wysokość wnioskowanej dotacji,

6) uzasadnienie wniosku o przyznanie dotacji,
7) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych,

    wskazujących na możliwości wykonania zadania, w tym o

    wysokości środków finansowych wydatkowanych na realizację

    zadania z innych źródeł,

8) oświadczenie o sytuacji finansowej zapewniającej realizację

    zadania,

9) aktualny wyciąg z rejestru, statutu, informację o

    dotychczasowych osiągnięciach i inne dane uwiarygodniające

    podmiot ubiegający się o udzielenie dotacji.

2. Wnioski niekompletne, nieprawidłowo wypełnione i złożone po

    terminie wykluczają podmiot z postępowania o udzielenie dotacji.

 

 

§ 8

 

Wójt przy rozpatrywaniu wniosku o przyznanie dotacji na realizację zadania publicznego bierze pod uwagę w szczególności:
1) spełnienie warunków formalno–prawnych wniosku,
2) znaczenie zadania dla realizowanych przez gminę celów

    publicznych,
3) kwotę wnioskowanej dotacji,
4) celowość i efektywność wykorzystania środków publicznych,
5) ocenę możliwości rzetelnego wykonania zadania publicznego

    przez podmiot wnioskujący,
6) analizę i ocenę wykonania poprzednich przedsięwzięć danego

    podmiotu, zwłaszcza uzyskanych efektów, spełnienia celów,

    rzetelności i terminowości ich realizacji oraz rozliczenia

    otrzymanych na ten cel środków.

 

 

§ 9

 

1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie

    pisemnej umowy, która zawiera w szczególności:
1) oznaczenie strony umowy,
2) szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,
3) określenie czasu, na jaki umowa została zawarta,
4) określenie kwoty dotacji, jaką gmina przekaże jednostce

    wykonującej zadanie, sposób i termin jej przekazywania,
5) tryb kontroli wykonania zadania,
6) sposób i terminy rozliczania udzielonej dotacji i zasady zwrotu w

    przypadku wykorzystania niezgodnie z celem lub zwrotu

    niewykorzystanej części dotacji.
2. Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym w

    przypadku nieterminowego lub nienależytego jej wykonania.

 

 

§ 10

 

Dotacja może być przekazywana jednorazowo lub w kilku ratach w zależności od specyfiki wykonywanego zadania.

Uruchomienie raty dotacji następuje pod warunkiem rozliczenia się podmiotu z raty poprzedniej.

 

 

§ 11

 

Podmiot dotowany zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji umożliwiającej przeprowadzenie kontroli wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym, zgodnie z umową.

 

§ 12

 

Wójt sprawuje kontrolę poprzez osoby lub podmioty przez niego upoważnione i przyjmuje rozliczenia umów, o których mowa w § 9.

 

§ 13

 

Osoby i podmioty upoważnione do kontroli są uprawnione do kontrolowania sposobu wykonania zadania, na które została przyznana dotacja przez:
- żądanie złożenia wyjaśnień, dokumentów i sprawozdań,
- prowadzenie oględzin rzeczy albo sposobu wykonania zadań.

 

§ 14

 

1. Ostatecznego rozliczenia przyznanej dotacji podmiot dotowany

    dokonuje w terminie 30 dni po upływie przewidzianego w umowie

    terminu realizacji zadania i nie później niż do 25 stycznia

    następnego roku.
2. Rozliczenie udzielonej dotacji powinno zawierać:
a) zestawienie faktur i rachunków dokumentujących wydatki

    poniesione na realizację zadań finansowanych z budżetu gminy,

    zawierające numery i daty faktur lub rachunków, nazwy

    podmiotów je wystawiających, rodzaj i kwoty wydatków,
b) kserokopie faktur lub rachunków drugostronnie opisanych

    potwierdzonych za zgodność z oryginałem i adnotacją

    „Finansowane ze środków Gminy Grudziądz”
3) sprawozdanie merytoryczne z realizacji zadania.

 

 

§ 15

 

Dotacje przyznane i niewykorzystane w danym roku podlegają zwrotowi do budżetu gminy. Dotacje udzielone z budżetu gminy i wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają natychmiastowemu zwrotowi do budżetu gminy wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych liczonymi od dnia otrzymania środków.

 

 

§ 16

 

W celu zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia wykaz podmiotów, które ubiegały się i otrzymały dotacje wraz z wysokością wnioskowanej przyznanej i rozliczonej dotacji Wójta Gminy podaje do publicznej wiadomości poprzez umieszczanie na tablicy ogłoszeń oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Grudziądz w terminie do 31 lipca roku budżetowego za I półrocze i do 31 marca roku następnego za II półrocze roku budżetowego.

 

 

§ 17

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

 

§ 18

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

 

 

 

 

 

                                         Przewodnicząca Rady Gminy

 

                                     

                                                  Hanna Guzowska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki do niniejszej uchwały do wglądu w Urzędzie Gminy w pokoju nr 110.

 

Powiadom znajomego