W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Grudziądz

ul. Wybickiego 38

86-300 Grudziądz

tel. (+48 56) 451 11 11 (centrala)
fax: (+48 56) 451 11 32

 

e-mail: ug@grudziadz.ug.gov.pl

 

EPUAP: j6026xurfs

Adresy Elektronicznej Skrzynki podawczej:

j6026xurfs/skrytka

j6026xurfs/SkrytkaESP

 

NIP: 876-23-13-291
REGON: 871118626
TERYT: 0406012

XXV/154/2005

Szczegóły
jakiego organu RADY GMINY W GRUDZIĄDZU
z dnia
w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości na terenie gminy Grudziądz
na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84, Nr 200, poz. 1683, z 2003 r. Nr 96, poz. 874, Nr 110, poz. 1039, Nr 188, poz. 1840, Nr 200, poz. 1953, Nr 203, poz. 1966, z 2004 r. Nr 92, poz. 880, Nr 92, poz. 884, Nr 96, poz. 959, Nr 123, poz. 1291) oraz art.18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203).
status uchwały obowiązująca

 

 

 

 

 

Rada Gminy w Grudziądzu

uchwala co następuje

 

 

 

 

§ 1.

1. Zwolnienie dotyczy nieruchomości przedsiębiorców

    rozpoczynających działalność na terenie gminy Grudziądz po

    dacie wejścia w życie niniejszej uchwały.

2. Zwalnia się od podatku od nieruchomości na zasadach

    określonych w uchwale, nieruchomości lub ich części położone

    na terenie Gminy Grudziądz, na których dokonano inwestycji

    powodujących powstanie nowych miejsc pracy.

3. Zwolnienie od podatku przysługuje podatnikowi od dnia podjęcia

    w wyniku inwestycji, o której mowa w ust. 2 działalności

    gospodarczej w danej branży po raz pierwszy.

    Zwolnienie następuje:

    a) na okres pół roku, jeżeli utworzono do 5 miejsc pracy,

    b) na okres 1 roku, jeżeli utworzono powyżej 5 miejsc pracy.

4. Warunek utworzenia nowych miejsc pracy uważa się za

    spełniony, jeżeli inwestycja spowodowała u podatnika wzrost

    liczby zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy.

    Przy ustaleniu zatrudnienia uprawniającego do zwolnienia od

    podatku uwzględnia się tylko pracowników zatrudnionych i

    zamieszkałych, tj. zameldowanych na terenie Gminy.

5. Prawo do zwolnienia podatnik traci w przypadku, jeżeli

    wymagany poziom zatrudnienia nie zostanie utrzymany przez cały

    okres udzielenia zwolnienia.

 

 

§ 2.

Jeżeli podatnik poszerza już prowadzoną działalność gospodarczą o nowe inwestycje, albo dokonuje nakładów inwestycyjnych na nieruchomości już opodatkowanej, co powoduje zwiększenie zatrudnienia, zwolnienie, o którym mowa w § 1 ust. 3 obejmuje tylko nową inwestycję lub część nieruchomości, na której dokonano nakładów.

 

§ 3.

1. Zwolnienie od podatku od nieruchomości, o którym mowa w § 1

    i 2 niniejszej uchwały następuje zgodnie z warunkami określonymi

    w rozporządzeniu Komisji Europejskiej Nr 69/2001 z dnia 12

    stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88

    Traktatu WE   w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de

    minimis (Dz. U. WE L 10 z 13.01.2001).

2. Zwolnienie od podatku od nieruchomości, o którym mowa w ust.

    1, przeznaczone dla pojedynczego odbiorcy, nie może

    przekroczyć, łącznie z wartością pomocy de minimis uzyskaną

    przez danego przedsiębiorcę w różnych formach i z różnych

    źródeł w okresie 3 kolejnych lat poprzedzających dzień jej

    udzielenia, kwoty stanowiącej równowartość 100 tys. euro.

3. Przedsiębiorca ubiegający się o pomoc de minimis jest

    zobowiązany do przedstawienia Wójtowi Gminy, wraz z

    wnioskiem o udzielenie pomocy, wszystkich informacji i

    zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w ciągu 3

    ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o

    udzielenie pomocy (art. 37 ustawy z 2004 r. z dnia 31 maja o

    postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej Dz.

    U. Nr 123, poz. 1291).

 

 

§ 4.

1. Zwolnienie od podatku przyznaje się na wniosek podatnika

    udokumentowany potwierdzonym za zgodność z oryginałem

    zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

    poświadczeniem zameldowania na pobyt stały zatrudnionych

    pracowników, zaświadczeniem z ZUS o zgłoszeniu osób

    zatrudnionych i zgłoszonych do ubezpieczenia społecznego,

    REGON oraz informację o wysokości pomocy określonej w § 3

    ust. 3. Wniosek wraz z wyżej wymienionymi załącznikami należy

    złożyć Wójtowi Gminy w terminie 14 dni od dnia

    rozpoczęcia działalności gospodarczej lub oddania do użytku

    nowej inwestycji.

2. W przypadku złożenia wniosku o udzielenie zwolnienia w ciągu

    roku podatkowego, kwota podatku podlegająca zwolnieniu

    zostanie naliczona proporcjonalnie do ilości miesięcy w roku po

    dniu złożenia wniosku.

 

 

§ 5.

1. Przedsiębiorca, którego zwolniono od podatku od nieruchomości

    zobowiązany jest w terminie do 15 lutego każdego roku

    przedkładać Wójtowi Gminy informację o wielkości otrzymanej

    w różnych formach pomocy publicznej.

2. W przypadku otrzymania pomocy publicznej ponad

    dopuszczalną wartość Wójt Gminy Grudziądz w terminie jednego

    miesiąca dokona korekty zwolnienia w podatku od

    nieruchomości i wyda decyzję w sprawie zwrotu nadwyżki ponad

    dopuszczalną wartość.

3. Wójt Gminy wyda przedsiębiorcy zaświadczenie, że udzielona

    pomoc publiczna jest pomocą de minimis w dniu wydania decyzji

    o zwolnieniu od podatku od nieruchomości.

 

 

§ 6.

1. Podatnik jest zobowiązany powiadomić Wójta Gminy o utracie

    warunków do zwolnienia od podatku najpóźniej w terminie 14 dni

    od dnia powstania okoliczności powodujących tą utratę.

2. Prawo do zwolnienia wygasa od ostatniego dnia miesiąca, w

    którym podatnik utracił warunki do zwolnienia.

3. Podatnik, który przekazał Wójtowi Gminy błędne informacje co

    do spełnienia warunków, od których uzależnione jest zwolnienie

    od podatku, albo nie dopełnił obowiązku terminowego

    zaświadczenia o utracie warunków do zwolnienia, traci prawo do

    tego zwolnienia za cały okres zwolnienia, a już wykorzystane

    zwolnienie staje się zaległością i podlega zwrotowi do budżetu

    gminy.

 

 

§ 7.

Traci moc uchwała Nr XIII/89/2003 Rady Gminy w Grudziądzu z dnia 11 grudnia 2003 roku w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców na terenie Gminy Grudziądz

 

 

§ 8.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Grudziądz.

 

 

§ 9.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego i obowiązuje nie dłużej niż do 31 grudnia 2006 r., tj. do czasu pozostania w mocy rozporządzenia Komisji Nr 69/2001.

 

 

 

 

 

 

                                            Przewodnicząca Rady Gminy

 

                                     

                                                     Hanna Guzowska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki do niniejszej uchwały do wglądu w Urzędzie Gminy w pokoju nr 110

Powiadom znajomego